logo-feture.png

 

Το λογότυπο είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα γραφικά στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας μιας επιχείρησης. Σε αυτό βασίζονται, σε μεγάλο βαθμό, οι σχεδιαστικές επιλογές των εντύπων, της συσκευασίας, της ιστοσελίδας, και άλλων μέσων οπτικής επικοινωνίας της επιχείρησης με τον πελάτη.

Τα λογότυπα ταξινομούνται σε 5 βασικές κατηγορίες:

Λογότυπα που σχηματίζονται από λέξεις (Wordmarks)

Είναι τα λογότυπα που απαρτίζονται από γράμματα και σχηματίζουν μια λέξη, όπως για παράδειγμα το λογότυπο της Disney, της Google, του Facebook. Είναι μία προσέγγιση που επιτρέπει το όνομα της επιχείρισης να γίνει γνωστό, ειδικά όταν και το όνομα ή το μέγεθος της λέξης βοηθά.Σχεδιασμός λογοτύπου Σέρρες

Λογότυπα που σχηματίζονται από γράμματα (Lettermarks)

Σε αυτή την κατηγορία τα λογότυπα σχηματίζονται από τα αρχικά συνήθως γράμματα των εταιρειών πολλές φορές ως κομμάτι ενός συμβόλου. Σχετικά παραδείγματα είναι τα λογότυπα της General Electric της Hewlett packard κ.α.

Λογότυπο από αρχικά γράμματα

Λογότυπα που σχηματίζονται από ένα σύμβολο / γραφικό

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν λογότυπα που απεικονίζονται με ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να είναι κάτι προφανές ή τελείως αφαιρετικό.

Λογότυπο σύμβολο

Συνδυαστικά λογότυπα

Είναι ίσως η πιο δημοφιλή κατηγορία την εποχή αυτή. Σε αυτή ανήκουν τα λογότυπα που χρησιμοποιούν συνδυασμό λεκτικού με σύμβολο.

Λογότυπο από σύμβολα και γράμματα

Εμβλήματα

Στα λογότυπα που απεικονίζονται ως εμβλήματα, το όνομα της εταιρείας εμπεριέχεται μέσα σε ένα μεγαλύτερο γραφικό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τέτοιων λογοτύπων είναι τα λογότυπα πολλών ποδοσφαιρικών ομάδων, το λογότυπο της εταιρείας Starbuscks, BMW κ.α.

Λογότυπο έμβλημα

Αν και δεν υπάρχει κάποιος χρυσός κανόνας, συνήθως ένα λογότυπο θεωρείται επιτυχημένο όταν ακολουθεί τους παρακάτω κανόνες:

  • Είναι απλό, εύκολα ορατό και κατανοητό από τον πελάτη.
  • Ξεχωρίζει, μέχρι ένα βαθμό, από λογότυπα ανταγωνιστικών επιχειρήσεων.
  • Σχεδιάζεται για το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρησή σας.
  • Είναι λειτουργικό. Ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο σε μεγάλη όσο και σε μικρή κλίμακα. Θα πρέπει να έχει σωστό οπτικό αποτέλεσμα σε ένα μεγάλο banner, σε μια κάρτα, σε μια ιστοσελίδα ακόμη και στη σφραγίδα σας. Θα πρέπει επίσης να είναι ξεκάθαρο όταν απεικονίζεται σε άσπρο και μαύρο χρώμα.

Η υλοποίησή του απαιτεί χρόνο και υπομονή.

Για να υπάρξει ένα σωστό αποτέλεσμα όταν αναθέτουμε σε κάποιον επαγγελματία να σχεδιάσει το λογότυπο της επιχείρησής μας, χρειάζεται αρχικά υπομονή. Μην θεωρείτε ότι ένα καλοσχεδιασμένο λογότυπο είναι αποτέλεσμα μερικών ωρών ή μερικών ημερών. Απαιτείται έρευνα, μελέτη, σκέψη, αρκετά προσχέδια και πειραματισμοί, ώστε η ιδέα του σχεδιαστή να αποτυπωθεί σωστά και να είναι λειτουργική στη χρήση της.

Πόσο κοστίζει ο σχεδιασμός του;

Η αξία ενός λογοτύπου στην αγορά ποικίλει, μπορεί να κυμαίνεται από είκοσι ευρώ ώς και μερικές χιλιάδες ευρώ. Το πρόβλημα με την αγορά ενός φθηνού λογοτύπου π.χ. από κάποια online πλατφόρμα, είναι πως αγοράζετε μόνο ένα λογότυπο. Δεν παίρνετε καμία ιδέα για το πώς αυτό μπορεί χρησιμοποιηθεί και να λειτουργήσει σε διάφορες εφαρμογές, π.χ. κάρτες, επιστολόχαρτα, social media, banner, καταχωρήσεις, εταιρικά έντυπα κτλ. Αντιθέτως όταν επενδύεται σε έναν επαγγελματία γραφίστα παίρνετε ένα ολοκληρωμένο σύστημα οπτικής επικοινωνίας για την επιχείρησή σας, το οποίο έχει προκύψει μετά από έρευνα, πειραματισμό και πολλές εφαρμογές.

Το λογότυπο είναι κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας μιας επιχείρησης και για το λόγο αυτό στη Λιθογραφική συμπεριλαμβάνουμε το σχεδιασμό του μέσα στην δημιουργία του συνόλου των γραφικών μιας εταιρικής ταυτότητας. Εάν ενδιαφέρεστε να σχεδιάσουμε το λογότυπο της επιχείρησης σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να σας δώσουμε μία προσφορά.

Σκέψεις..

Ένα λογότυπο από μόνο του δεν «πουλάει» (άμεσα). Αποκτά νόημα και κύρος από την ποιότητα της υπηρεσίας ή του προϊόντος που αντιπροσωπεύει. Φανταστείτε το λογότυπο ενός i-phone αν αυτό δεν ήταν γνωστό ως προϊόν. Δαγκωμένο μήλο για σήμα κινητής συσκευής; … Θα φάνταζε πολύ περίεργο και  μάλλον θα το απορρίπταμε αμέσως. Έχοντας όμως το i-phone αποκτήσει τη φήμη που έχει, το δαγκωμένο μήλο αποτελεί ένα σύμβολο συνώνυμο της τεχνολογίας, του design και της ποιότητας. Κάποιος, δεν μπαίνει καν στην διαδικασία να κρίνει σχεδιαστικά το λογότυπο.

Τέλος, το λογότυπο δεν πρέπει απαραίτητα να ακολουθεί τις σχεδιαστικές τάσεις της εποχής. Το λογότυπο δεν είναι ρούχο που τώρα είναι στη μόδα αλλά του χρόνου όχι. Οι τάσεις έρχονται και φεύγουν, το λογότυπό της επιχείρησής σας θα πρέπει να μένει επίκαιρο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Μπορείτε να δείτε παραδείγματα λογότυπων στο portfolio μας.

Κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και follow στο προφίλ μας στο Instagram και μείνετε πάντα ενημερωμένοι.